Friday, December 10, 2010

Tujuanku???

Salam Jumaat..

Hari ini penghulu segala hari, sedar x sedar masuk hari keempat tahun baru hijrah 1432H. Masih belum terlambat kalau aku wish selamat menyambut Maal Hijrah buat seluruh ummat islam. Doaku pada kalian mahupun diriku sendiri semoga kita peroleh keberkatan maghfirah dari Allah s.w.t.Aku harap tahun ini aku akan menjadi lebih baik dari tahun sebelumnya. Bunyi macam klise tp samaada kita sedar arau tidak itulah juga harapan untuk orang lain.

Persoalan yang sampai sekarang masih menari2 dalam kotak fikiranku ini, mampu kah aku berubah? Ah cuba dulu lah, mana tau doaku diperkenankan. Aku sebenarnya patut malu dengan diri sendiri kerana dengan umurku yg sudah lepas layak mengundi ni aku masih lagi terkapai mencari diri aku sendiri. Arghh bodohnya menjadi diri aku ni kan, sampaikan diri sendiri pun susah mau kenal tapi inilah hakikat sebenarnya. Cuba tanya soalan ini pada manusia2 di luar sana

1. Apa sebenarnya tujuan hidup mereka?

2. Adakah mereka sudah benar2 mengenali diri sendiri?

dan soalan terakhir yg patut diajukan;

3. Adakah mereka sudah berjaya memperolehi apa yg mereka inginkan dan sudah terlaksanakah tujuan hidup mereka yg sebenar?

Aku pecaya masih ada yg punya jawapan bodoh sama seperti aku malah, jangan terkejut kalau ada yg cakap mereka sebenarnya tidak tahu tujuan hidup dan itu semua tidak penting bagi mereka. Aku sentiasa berusaha menjadi anak yang berbakti kepada ibu bapaku, adik yang menyayangi keluarganya, kakak yang prihatin terhadap saudaranya, kawan yang disenangi dan paling penting aku mahu menjadi hamba yang sentiasa menurut perintah TuhanNya dan patuh dengan suruhan agama.

Sesungguhnya terlalu banyak anugerahMu yang telah aku nikmati Ya Allah. Aku bersyukur dengan segala nikmat dan pemberianMu. Aku malu menjadi hambaMu yang seringkali mungkir dalam janji temu denganMu dan cuai dalam melaksanakan tanggungjawab ku padaMu. Kali ini aku sudah tahu apa yang aku mahu dalam hidup dan aku mohon agar segalanya Kau permudahkan untuk aku menrealisasikan tujuanku ini...Apa tujuanku biar aku dengan Nya sja yang tahu.

p/s : semua ini untuk pesanan pada diriku sendiri;bilamana kekhilafan datang pada aku, aku akan pulang pada landasanku.

aku yang menulis..


TERIMA KASIH KERANA MEMBACA...with luv ;)

5 comments:

Unknown said...

One of the truly best blog..

www.fdausamad.blogspot.com

Baca 3-4 entry lepas tu mesti jadi ketagih!

i m not kidding..blog brader ni memang awesome!

deksnamai said...

haha..
xkn nk sruh kenali dri sendri...
ku siapa yg kenal diri sendiri..
maka dia manusia sempurna..
itu pendapat saya..

dabuldahi said...

hak elah mekdonel tu.. kat blog aku pon di post benda ni... gila tak jujur baca blog orang.. setakat nak penuhkan follower..

g tanya mekdonel.. apa sebab dia hidup?

sarah said...

mekdonel : thanks 4 view and read my blog :)

mat13 : yup agree wif ur opinion.but bila kita dah kenal ckit dri kita insyallah kita msti tau kan apa kita nak.. :)

dabuldahi : hehe xpa la janji dia tau apa dia nak..btw thank ya add aku kat FB. :)

dabuldahi said...

hahaahahahha