Wednesday, December 29, 2010

AFF SUZUKI CUP..Tahniah Harimau Malaya..

Aku baru saja habis tengok final AFF SUZUKI CUP. walaupun tgk sekadar depan tv tapi bahangnya terasa macam ada dlm stadium. memang puas hati sebab MALAYSIA menang, bukan menang nasib tapi bagi aku ini menang bermaruah. Selama ni bolasepak negara kita selalu saja di hentam tp kali ni anak2 buah Rajagobal buktikan yang bolasepak kita masih boleh bernafas sebenarnya. Buat semua skuad HARIMAU MALAYA tahniah sekali lagi dan buat skuad GARUDA tahniah jugak, korang pun play very well. Semua jentera berfungsi dengan cukup baik, aku tabik dengan keeper negara ni walaupun bolos 2 kali tapi dia tetap banyak menyelamatkan pintu gol kita, Safee Sali you are the best, kau memang jelmaan "Super Mok"

Stadium gelora bung karno sekali lagi jadi saksi tewasnya skuad Garuda. Tapi aku respect dgn player dorang coz masih ada semangat kesukanan, sedikitpun tiada pergaduhan walaupun masing2 dalam situasi tertekan. Kalau di selidik sebenarnya, penyokong2 dorng yang fanatik & melebih2 sedangkan player dorang cool saja. mungkin ini lah yang di namakan lebih sudu dari kuah..haha

Isu laser, toyol, pawang masih jadi isu tapi pemain negara kita sudah buktikan semua itu cuma propa penyokong lawan saja. berjuang hingga 90minit terakhir walaupun terpaksa menaiki kereta kebal memasuki stadium sedikitpun tidak melunturkan semangat wira wira negara ni..
kami bangga dengan kalian. keep it up Malaysia football player, kami menyokong dari belakang. harap2 lepas ni wira wira negara kita dapat keluar mengusung piala kejuaraan keluar stadium dengan aman dan bukan menaiki kereta kebal. Buat semua penyokong2, sukan merupakan medium keamanan dan bukannya medium memecah belahkan antara satu sama lain.jangan jadikan sukan sebagai medan untuk perpecahan, Malaysia & Indonesia negara serumpun, jangan di sebabkan terlalu obses kita yang bertelagah sedangkan semua pemain kedua2 negara bersatu menaikan bolasepak kedua2 rumpun ini... :)


TAHNIAH HARIMAU MALAYA....

TERIMA KASIH KERANA MEMBACA...with luv ;)

No comments: