Wednesday, June 29, 2011

Kitab Cinta


"Cintaku buatmu bagaikan huruf huruf yang terpatri disetiap helaian kitab..."

Assalamualaikmu..

korang perasan tak petikan di atas tu?? hmm kalau yang follow cerita KITAB CINTA mesti familiar degan ayat tu kan..kalau yang ketinggalan tu cuba rerajinkan jejari tu klik sini. cerita ni disiarkan di Tv Al-Hijrah arahan erma fatimah...Aku sendiri pun baru tau yang cerita ni adaptasi dari novel spiritual islam tajuk dia kitab cinta Yusuf & Zulaikha karya Taufiqurrahman al-Azizy.

"Saya takut menjadi musyrik. Saya takut menyekutukan cinta saya kepada Allah karena cinta saya kepada Yusuf. Apakah saya sudah menjadi manusia musyrik, ya ustaz? Tolonglah saya! Demi Allah, saya tidak untuk memilih satu dari cinta dan kerinduan ini. Rindu saya untuk menggapai Wajah Allah seiring rindu saya menggapai wajah Yusuf..." <<========= ini antara petikan petikan dialog dalam drama ni.

Rintihan Zulaikha merobek-robek angkasa malam. Cinta dan
kerinduannya kepada Yusuf demikian mendalam. Inilah kitab cinta sang wanita muslimah kepada Yusuf-seorang pemuda muslim yang diberkati wajah yang bercahaya. Akankah takdir Ilahi Swt. membimbingnya menyatukan jiwanya dengan jiwa Yusuf, sekalipun jalan cinta yang harus dilalui sepasang insan ini demikian berliku? Cinta, keimanan, kerinduan, keindahan, mengamuk bersama nyala api kecemburuan, iri, kebencian, kekecewaan, kepedihan, nafsu dan amarah. Sangat mendera iman.. <<====== hah!! ini pulak sedikit review untuk korang yang nak menonton, biar suspen sikit..mesti penasaran kan hahaha..


Kalau korang layan drama ni memang tidak rugi coz pelakon pelakon yang terlibat memang cun & macho..bila lagi dapat tengok heroin dia fazura pakai tudung kan, hmm cun gila bah!! hero dia ni mamat indon nama dia hardy hartono danurussamsi(mak ai berbelit2 lidah aku sebut) tapi aku pun tidak ambil port sangat janji lakonan dia mantap.


hah kat bawah tu layankan la gambar2 hero & heroin kitab cinta :-



Mustika watak fazura dalam crita ni...ayu kan.mesti jd buruan ibu mertua.




hah ni mesti gambar untuk paspot.muka fazura tanpa makeup mcm inosen jak kan muka dia




yg sebelah fazura tu lah hero dalam cerita ni..hensem kan. :)



Ok untuk last aku sediakan klip ost Kitab Cinta...kalau rasa lagu ni sedap and mau dengar ulang2 sampai koma klik sini. Ok selamat bermimpi menjadi mustika haha..Layanzzzzz





TERIMA KASIH KERANA MEMBACA...with luv ;)

8 comments:

Abu Bagi said...

tak pernah tengok lagi cerita ni..

tengok link ni, sgt penting ok..gud luck :)
http://ashgive.blogspot.com/2011/06/wordless-wednesday-ka-jugak-ni.html

sarah said...

sila la tgk :)..

tq 4 sharing..sdh tgk link tu..sungguh berguna link tu..

Anonymous said...

cantik..

Anonymous said...

ni yang fazura heroin tu kan.

Anonymous said...

hensem dn cantik.saya follow semula.tq sbb mai blog saya =)

sarah said...

thanks too cik zoe zau yah yg cute coz jengah blog yg x seberapa ni :)

suriani azwan said...

blogwlking.....suke utk follow...

sarah said...

thanks..suriani azwan..