Tuesday, June 22, 2010

PeRcuTiaNku!!!

Salam..Ahlan Wahsalan..

Rasanya telampau lama sudah aku tidak jenguk2 blog ni, hari ni selepas berbulan2 aku biarkan blog ni sepi aku kmbali mblog...lately ni aku terlalu bz sampaikan mau buka blog pun payah ini kan pulak utk menulis entry2 di dalamnya..Alhamdulillah hari ni aku ada sedikit kesempatan utk menulis selepas bercuti dan menyiapkan kerja2 yang bertimbun..

Last week aku baru start keja balik selepas pulang dr bcuti, alhamdulillah percutian yg dirancang setelah sekian lama menjadi juak akhirnya...walaupun penat dan aku pegi dalam keadaan yg tidak seberapa ok tapi kira puas juak lah. Lokasi percutian of coz lah KL & kawasan2 yg sama waktu dgnnya..Rasa excited tak payah cakap lah memang ada dlm diri sebelum bertolak, tapi bapa aku pesan jgn terlalu teruja nanti lain yang jadi. Sebelum betolak ke airport sempat bapa aku pesan supaya berdoa minta dilindungi sepanjang perjalanan dan sepanjang percutian itu dan selamat kembali ke rumah..

Selepas 2.45minit dlm pesawat akhirnya kami (aku,adikku n seorang kawan) selamat sampai d LCCT, lepas ambil bagasi kmi keluar utk mndptkan bas ke KL SENTRAL, (memang pelancong habis la kami ni coz sendiri2 sudah mau jelajah kl). Sampai KL Sentral baru ada kazen aku ambil, kononnya x samapai hati mau suruh kmi jln sndri, maybe dia takut kami sesat..haha

Sebenarnya aku ralat sedikit coz hari aku pegi becuti sama dgn hari kawan aku kawin so aku sedih tidak dapat attend majlisnya, walaupun malam beinai & b4 aku betolak pegi becuti aku ada datang tapi memang x sama attend time wedding yg sebenar...Dia pun aku tgk sedikit sedih coz aku dgn c aniey x dpt datang tapi dia tetap senyum..(sorry mahsyuri coz aku x dpt jd pengapit ko) tapi doa kami tetap sentiasa mengiringi ko...kalau lah aku sorang yg pegi becuti tu, memang awal2 lagi aku tunda smpi majlis dia selesai tapi mau buat cm mana coz kami pergi betiga & kepentingan org lain juak harus aku fikirkan...

Masa yg terlalu suntuk aku gunakan dengan sebaik mungkin untuk shopping, jalan keliling KL & melupakan sekejap hal2 karja yang kadang2 membebankan.. Paling aku rasa puas coz sempat jumpa dgn family & kawan2 aku yg menetap di sana..walaupun sekejap at least lepas juak rindu kan, abang aku bertindak sebagai tour guide memandangkan dia menetap di sana, sanggup pula dia ambil cuti untuk teankan kami (tq bro) hehe..kesempatan cuti sekolah dapat juga bawa sekali anak2 cousinku ikut jalan sama..ada kawan cakap kmi buat gerakan jelajah kl satu kampung..haha

Last day aku di bumi KL aku gunakan utk habiskan masa hang out dgn best friend aku c aniey, serius aku rindu betul dgn dia ni...lepas mak dia meninggal dunia dia jarang sudah balik sandakan, tapi aku faham keadaan dia. walaupun dia jauh kami masih lagi keep in touch via fb, ym or fon. Dia antara kawan aku yg tau apa kesukaan ku & apa kebencian ku, pendek kata dia ni memahami lah and dia jugaklah antara kawan aku yg paling aku sayang almaklum lah kami pernah tinggal sama di hostel...waktu kmi separate b4 masing2 balik sempat salam & peluk dia..rasa mau nangis pun ada (mmg nangis sudah pun)...x tau bila lagi kmi dapat jumpa..Aniey i'm gonna miss u..huhu

Malam b4 ballik semula ke bumi sandakan sempat lagi pegi shopping di pasar borong selangor tujuannya utk mcarik keropok lekor, ni utk ole2 org sandakan la ni kiranya..haha sampai rumah lepas packing barang terpaksa bongkar balik coz rasa2nya macam overweight pulak... Lepas packing barang masa utk borak2 dgn semua cousin & niece aku, paling best time tu sambil2 tgk live world cup kami borak2 and usha2 baby kazen aku. Memang time tu ruih rendah rumah walaupun sdh lewat malam. (i'm gonna miss that moment also)...

Awal2 subuh kmi sdh bangun utk besiap2 kembali ke sandakan, banyangkan lah betolak ke LCCT seawal 5am dan prjlnan mgmbil masa 40min memang memenatkan dan rasa mengantuk jgn cakp lah, smpi di airport kami terus check in so balance time b4 departure kmi gunakan utk rehat & tgk gelagat manusia2 yg ada..sharp 7.20am kmi sdh ada dlm perut pesawat and aku org pling awal tidur, penat yg teramat sangat baru dirasa..haha mata pun bengkak coz x ckup tidur, sbgai cover guna lah spek mata...memang sepanjang prjlnan aku tidur dan tidur coz mau baca novel or bahan bacaan lain aku sdh x mampu..

Sampai airport sandakan, my sis sdh menunggu d luar so tngal kmi balik rumah jmpa parents and agih barang2 shopping then TIDUR coz besok harinya aku sudah mula kerja dan kerja lagi...tapi insyaAllah next time aku datang lagi ke bumi Semenanjung..hehe Aku balik ke sandakan dalam keadaan batuk dan selsema..huaaaaaaaa suara aku pun belum muncul2 lagi di sebabkan batuk, tapi yg buat semua hairan dalam keadaan tidak sihat ada pulak kudratku utk berjalan kesana kemari dan kesokan harinya aku seperti mdapat motivasi baru utk memulakan kerja..Terima kasih buat saudara mara & kawan2 ku yg meluangkan masa selama aku berada di sana..terima kasih juga buat cousin aku & wife dia yg melayan kami dengan cukup baik sekali...buat abangku tq juak coz jadi bank kami d sana..haha...buat sahabatku aniey tq so much dear utk perananmu selama kita hang out..haha insayaAllah aku akan kembali lagi di lain waktu sekiranya punya kesempatan & di izinkan Allah...



(p/s : Ya Allah aku bersyukur kerana selamat pergi dan balik serta segala urusan sepanjang percutianku Engkau permudahkan...)
TERIMA KASIH KERANA MEMBACA...with luv ;)

No comments: