Tuesday, June 29, 2010

Diri SeoRang WaNita!!!


Wahai Wanita Hiasan Dunia Dan Wanita Solehah Jgn mudah bermain bicara, jangan hanya bijak berkata dengan mana2 lelaki ajnabi. Lelaki itu ujian bagi kita. Ingatla, nafsu lelaki hanya wanita.

Lelaki lemah kerana wanita.
janganlah kita menjadi punca mereka lemah. janganlah kita mudah tunduk pada mereka, janganlah biarkan mereka menganggap kita murah & boleh digunakan bila perlu.

Jaga hatimu
berjihad melawan perasaan ni hanya kita Sahaja yang tahu bertapa susahnya menolak perasaan itu yang kadang2 datang tanpa diundang. Biarlah cinta kita diperoleh oleh lelaki yg layak sahaja.

Jaga dirimu,

nescaya Dia akn menjagamu sebaiknya. Sentiasalah mengharap pemeliharaanNya. Semoga berbahagia berada di sampingNya, pasti anda akan rasa kemanisannya !!


Jumaat 02 Julai 2010, bersamaan 19 Rehab 1431Hijrah...sudah separuh dari tahun ini yang aku lalui tapi belum ada satu pun pencapaian yang boleh aku banggakan, tapi bila difikirkan semula aku bersyukur kerana ada sedikit perubahan yang positif dalam diri ku...Setiap hari aku berdoa semoga hari2 yang bakal aku lalui akan menjadi titik tolak kearah kebaikan untuk hari yang mendatang...sebagai hambaNYA hanya doa dan usaha yang mampu aku buat kerana aku percaya Allah itu Maha memkbulkan doa hambaNYA...

Aku tertarik dengan kata2 indah yang ada dalam iluvislam dan aku copy paste untuk tatapan bersama...semoga dengan bahan ini akan membuat aku sentiasa sedar siapa aku sebagai seorang wanita dan akan menjadi penyuntik semangatku untuk memperbaiki diri insyaAllah...Aku cukup gemar untuk menyumbangkan komen2 atau persoalan dalam laman web atau blog2 yang berunsurkan keislaman kerana banyak pengetahuan yang aku perolehi...Dan doaku semoga aku sentiasa diberi ruang dan hidayah untuk memperbaiki kesilapan diri...



P/S: Ya Allah, jadikanlah aku wanita yang SOLEHAH, yang baik antara yang
terbaik...dan
kurniakanlah aku pendampingmu yang baik dalam
mendapatkan sesuatu yang terbaik
dariMU...AMIN






TERIMA KASIH KERANA MEMBACA...with luv ;)

No comments: